Onze toewijding aan operationele uitmuntendheid is een weerspiegeling van onze sterke normen en onze geschiedenis van innovatie.

We weten dat de behoeften van onze klanten niet zijn beperkt tot de werkomgeving: ze hangen samen met de betrouwbaarheid van elk aspect in hun relatie met Herman Miller. Om deze problemen aan te pakken, passen we continu innovatieve praktijken en technologieën toe. Vaak zijn we zelfs pionier. Een van deze oplossingen is het Herman Miller-prestatiesysteem, en deze video vertelt meer over het verrassende verhaal hierachter. Door praktijken zoals deze toe te passen op onze bedrijfsactiviteiten, van de dealer tot en met productie en onze leveranciers, zorgen we voor betrouwbaarheid voor onze klanten.

Bedrijf

De juiste aanpak

We doen alles op tijd en zoals beloofd.

CTA
Een man en een vrouw werken aan een lopende band die stoelen assembleert terwijl ze van het ene station naar het andere gaan.

Productiesystemen

De kantoormeubelindustrie heeft traditiegetrouw geworsteld met lange levertijden en onbetrouwbare leveringsafspraken. Grotendeels komt dit doordat de meerderheid van de producten in de industrie op maat voor de klant wordt gemaakt. Met zoveel producten, elk met hun eigen kenmerken en afwerkingsopties, loopt het aantal productvarianten in de vele miljoenen. Dit is, samen met de complexiteiten en inefficiënties van de oude productietechnieken in de industrie, een barrière gebleken bij het verbeteren van betrouwbaarheid, klantenservice en winstgevendheid.

Als onderdeel van onze zakelijke strategie is Herman Miller enkele jaren geleden begonnen met een agressief beleid om zijn manier van werken opnieuw uit te vinden. Een belangrijke stap was het bereiken van een vruchtbare relatie met het Toyota Supplies Support Center, uniek voor onze industrietak. Dit heeft ons in staat heeft gesteld om hoogwaardige, 'lean'-productiesystemen te implementeren. Sinds die tijd hebben we het aantal vierkante meters van de productie gereduceerd, terwijl we de omzet en de winstgevendheid hebben doen toenemen. De levertijden van gemiddelde standaardproducten zijn ingekort van acht tot vier weken en veel producten zijn regelmatig binnen tien werkdagen leverbaar.

In gerelateerde maar van elkaar gescheiden initiatieven hebben we nu digitale real-time transacties tussen Herman Miller en zijn leveranciers. Alle fabrieken zijn nu toegerust om bestellingen voor individuele klanten te produceren. Ons ERP-systeem coördineert fabrieken, onderdelen, mensen en apparatuur over al onze faciliteiten. De resultaten van onze operationele wedergeboorte zijn uitzonderlijk geweest en de reis is nog maar net begonnen.

Innovatie

Onder druk van een faillissement tijdens de Depressie van de jaren 30, gokte D.J. De Pree op hedendaagse meubels, ontworpen door Gilbert Rohde. De uitkomsten van deze gok waren zo goed dat tegen 1945 Herman Miller zijn traditionele meubilair afzwoer om zich te concentreren op hedendaags meubilair, dat al snel 'modern' werd genoemd.

In 1960 begon uitvinder en onderzoeker Robert Propst, als directeur van de net opgerichte onderzoeksdivisie in Ann Arbor, Michigan, de echte werkbehoeften van de kantoorwerker en de organisaties die van hem afhankelijk zijn te verkennen. Hij en zijn onderzoekers erkenden kantoorproductiviteit als een belangrijke zakelijke zorg voor de toekomst en richtten zich op de integratie van mensen, machines en veranderende arbeidsprocessen. Het open kantoorsysteem, genaamd Action Office, was het resultaat van dat onderzoek. Het systeem werd in 1968 op de markt gebracht.

Zulke innovatie is een resultaat en geen doel op zich. Innovatie is het resultaat van doordacht onderzoek over de complexiteiten van de behoeften van onze klanten, verkenning van materialen en processen en ontwerpen die reageren op sociale en economische trends in de globale markt. Natuurlijk voegt een ontwerper zijn of haar eigen inspiratie toe aan deze mix. De gebogen multiplexstoel van Charles en Ray Eames, het Action Office van Bob Propst, de Ergon- en Aeron-stoelen van Bill Stumpf en het Resolve-systeem van Ayse Birsel zijn allemaal resultaten van deze krachtige combinatie.

Een ander aspect van innovatie, het nemen van risico, is net zo belangrijk. Herman Miller probeert zijn risicobereidheid vast te houden. Aangezien we groter zijn geworden en verantwoordelijk zijn voor meer kapitaal, is de druk om risico's te minimaliseren gegroeid. Niettemin blijft het ondersteunen van veelbelovende nieuwe producten, die soms innovaties worden, een risico dat we graag blijven nemen.

Een zwart-wit foto van automatische freesmachines die houten meubeldelen snijden.

ISO-certificaten

Via onze externe ISO-certificeringen vindt u meer informatie over Herman Miller’s toewijding aan kwaliteit, milieu en veiligheidsbeheersystemen.

​​​​​​​ISO 9001 is een normengroep voor kwaliteitsbeheersystemen, onderhouden door ISO, de International Organization for Standardization, en wordt beheerd door accreditatie- en certificeringsinstanties. Certificeringen worden toegekend per land en per type.

De ISO 14001-norm voor milieubeheer is bedoeld om organisaties te helpen de negatieve invloed van hun activiteiten op het milieu tot een minimum te beperken (het veroorzaken van ongunstige veranderingen in lucht, water of land), te voldoen aan toepasselijke wetgeving, voorschriften en andere milieugerichte vereisten, en voortdurend verbetering aan te brengen in het bovenstaande.

ISO 45001: het ISO 45001-certificaat, gericht op de voordelen van een arbomanagementsysteem, is een veiligheidsnorm op de werkplek met procesgeoriënteerde eisen en medezeggenschap van medewerkers. Met ISO 45001 kan een organisatie een managementsysteem ontwikkelen dat de specifieke risico's van de werkplek aanpakt.