U hebt vast weleens gevlogen, gereden, gekeken, gegeten, gepraat, gelogeerd of gezeten in een ontwerp van forpeople, maar wellicht hebt u nog nooit van hen gehoord. Dat komt omdat bij forpeople het werk altijd voor de publiciteit gaat.

Het bureau werkt voor veel klanten, waaronder sinds 2009 voor Herman Miller. Het is een natuurlijk partnerschap, aangezien beide bedrijven dingen op vrijwel dezelfde wijze zien: de voortdurende zoektocht naar nieuwe perspectieven en inzichten, die tot leven worden gebracht door schitterend design, geavanceerde technieken en verantwoorde productiemethoden. Alles met doel om te verbeteren hoe mensen elke dag leven en werken.

Richard Stevens, de oprichter van forpeople, is een van de meest vooraanstaande designers van het Verenigd Koninkrijk. Hij viel op als Chief Designer bij Ingeni, het wereldwijde designcentrum van Ford Motor Company. Daar gaf hij leiding aan geavanceerde auto-ontwerpprogramma’s voor premium automerken waaronder Aston Martin, Jaguar, Land Rover en Volvo.

Na een korte tijd als Design Director bij het wereldwijde brandingbureau Fitch, richtte Stevens in 2004 forpeople op. Het begon met slechts vier mensen. De organisatie is vandaag de dag uitgegroeid tot meer dan 80 mensen. Een belangrijke medewerker is Joohee Lee, die in 2012 bij forpeople kwam als Associate Director en met Stevens heeft gewerkt aan het ontwerp van de Keyn-stoelenlijn.

Lee is geboren en getogen in Seoul, Zuid-Korea, afgestudeerd in meubeldesign aan de Hongik University, waarna hij een master behaalde in Design Products aan het Royal College of Art in Londen. Daarna ging hij aan de slag als Senior Designer bij Samsung Design Europe, waar zijn werk wereldwijd erkenning kreeg met ondermeer IF, Good Design, Red Dot en IDEA Gold awards. Bij forpeople is Lee verantwoordelijk voor uitmuntende ontwerpen in meubilair, consumentenelektronica en de muziekbranche.